Elikkäs oon [Osa tekstistä poistettu – emme julkaise henkilötietoja.] ja mulla on tyttöystävä ja entiiä mitä ehkäisyä mun pitäis käyttää ku en halua käyttää kortsua koska se ei oo kiva 😔 ja en uskalla sanoo tästä mun tyttöystävälle ja mää myöskin tiiän että sille ei käy mikää muukaa 😔😔
Käytä sitä kortsua. Tiedän, ei tunnu samalta kuin ilman, mutta sinä (oletetusti) miehenä olet lopulta vastuussa, jos saatat tyttöystäväsi vahingossa raskaaksi. Tyttöystävälläsi on täysi oikeus omaan kehoonsa, joten hän voi myös itse päättää käyttää tai olla käyttämättä hormonaalista ehkäisyä. Tästä voit jutella hänen kanssaan, mutta et voi häntä pakottaa sellaista käyttämään vain siksi, että voisit olla ilman kumia. Monille naisille hormonaalinen ehkäisy aiheuttaa inhottavia oireita tai on esimerkiksi perussairauden takia jopa hengenvaarallinen, eikä sitä siksi halua tai edes voi käyttää. Miehille ei toistaiseksi hormonaalista ehkäisyä ole olemassa, ja koska et ole sen ikäinen, että voisit itsellesi hankkia sterilisaation, on se kumi ainoa vaihtoehto.
Jos tiiät että sille ei käy mikää muukaa nii sillo käytät sitä tai ette tee mitää
No siiiis mun mielest sun pitäis sanoo sun tyttöystävälle jos et haluu käyttää kortsuu. vaikket uskaltais mut sun kyl kantsii
Mikäli et tunne voivasi keskustella ehkäisystä tyttöystäväsi kanssa, ei vielä ole oikea aika pohtia seksiä. Kortsun käyttö olisi ehdottoman tärkeää, koska se on ainoa myös sukupuolitaudeilta suojaava ehkäisymuoto. Sen käyttäminen voi tuntua epämukavalta, mutta oikeaoppisella käytöllä on se varsin tehokas ehkäisyväline. E-pillerit ja muut hormonaaliset ehkäisymuodot ovat toki luotettavia, mutta mukana voi tulla monia sivuvaikutuksia, joita kortsu ei aiheuta. Ja loppujen lopuksi ei seksin harrastamiseen ole mikään kiire, voit tehdä tyttöystäsi kanssa monia muita mukavia asioita ja edetä, kun aika tuntuu oikealta ja keskustelu turvalliselta👍🏻