Lasten ja nuorten puhelin

Siirry Lasten ja nuorten chattiin tästä

Siirry Lasten ja nuorten puhelimen kirjepalveluun tästä

Lasten ja nuorten puhelin
päivystää numerossa 116 111

Voit soittaa lasten ja nuorten puhelimeen: ma–pe klo 14–20 ja la–su klo 17–20

Puhelin on avoinna vuoden jokaisena päivänä. Puhelu on sinulle täysin ilmainen eikä näy sinun puhelinlaskussasi. Voit ottaa yhteyttä nimettömästi. Puheluita ei myöskään nauhoiteta.

 

Kerro aikuiselle, jolla on aikaa kuunnella

Kaikenlaiset asiat, fiilikset ja tapahtumat kannattaa jakaa. Joko ihan läheisille ihmisille tai sitten hiukan kauempana olevalle. Puhuminen tai kirjoittaminen helpottaa oloa. MLL:n Lasten ja nuorten puhelin ja netti ovat juuri sitä varten. Puheluihin, kirjeisiin ja chat-keskusteluihin vastaavat vaitiolovelvolliset, vapaaehtoiset aikuiset, joilla on aikaa kuunnella. Voit ottaa nimettömästi yhteyttä vuoden jokaisena päivänä missä tahansa asiassa. Meitä kiinnostaa, mitä sinulle kuuluu.

 

Tietoa Lasten ja nuorten puhelimen tietosuojasta

Lasten ja nuorten puhelin, nettikirjepalvelu ja chat ovat anonyymejä tukikanavia. Tämä tarkoittaa, että palvelut on rakennettu niin ettei palvelun ylläpitäjälle, eli Mannerheimin Lastensuojeluliitolle, tallennu tietoja, joista yhteydenottaja voitaisiin tunnistaa.

Lasten ja nuorten puhelin ei kerää yhteydenottajista tietoja, mutta joskus palveluun saattaa tallentua tietoa yhteydenottajan aloitteesta. Näin voi tapahtua, kun yhteydenottaja kertoo itsensä tai toisen ihmisen henkilötietoja ja pyytää, että MLL auttaisi häntä tai toista henkilöä saamaan apua. Henkilötiedot poistetaan sähköisistä järjestelmistä mahdollisimman pian sen jälkeen, kun niiden käyttötarkoitus on päättynyt. Henkilötietoja ei käytetä luvatta.

Jos haluat lisätietoa Lasten ja nuorten puhelimen ja nettipalveluiden tietosuojasta, voit jättää kysymyksesi Lasten ja nuorten puhelimen keskustelualueelle. Löydät keskustelualueen alla olevasta sinisestä laatikosta.

Lasten ja nuorten puhelimen yhteydenotoista tunnistamattomaksi jääviä yhteydenottoja voidaan käyttää koulutus- ja tutkimustarkoituksiin.

Lasten ja nuorten puhelimen palvelut noudattavat toiminnassaan Puhelin- ja verkkoauttamisen eettisten periaatteiden neuvottelukunnan (PuhEet) eettisiä periaatteita.

Aiheeseen liittyvät

Osallistu