Siirry sisältöön

Nuorten tukilinja - illalla turvanasi

Nuorten tukilinja päivystää numerossa 116 111 joka arkipäivä klo 20–24

Nuorten tukilinja on suunnattu 12–20-vuotiaille nuorille, jotka tarvitsevat apua ja tukea. Puheluihin vastaa MLL:n ammattilainen, jonka kanssa voit puhua luottamuksellisesti ja nimettömästi. Puhelu on sinulle ilmainen eikä se näy puhelinlaskussa.

Voit soittaa Nuorten tukilinjaan esimerkiksi silloin:

  • Jos tarvitset apua juuri sillä hetkellä tai yleisesti
  • Jos sinulla on huoli itsestäsi tai olet huolissasi läheisestäsi ja se tekee olosi tuskaiseksi
  • Jos sinulla on mielenterveysongelmia tai itsetuhoisia ajatuksia, ajatuksia itsemurhasta tai huoli läheisen ongelmista
  • Jos et uskalla hakea apua muualta tai sinulla ei ole ketään muuta, jolle puhua
  • Jos olet jo palveluiden piirissä, mutta tarvitset lisätukea

Soita 116 111.

Nuorten tukilinjan päivystäjä voi tarjota sinulle mahdollisuuden varata soittoajan, jolloin pääset jatkamaan keskustelua MLL:n ammattilaisen kanssa. Sinun on mahdollista varata n. 2–3 soittoaikaa saman työntekijän kanssa. Soittoajat sijoittuvat arkipäiviin klo 9–16 välille. Puhelut ovat maksuttomia ja luottamuksellisia.

Voit tiedustella soittoaikoja myös nettikirjepalvelumme kautta luomalla käyttäjätunnuksen ja lähettämällä meille nettikirjeen jossa kerrot, että haluaisit varata Tukilinjan soittoajan. Voit laittaa kirjeeseen valmiiksi ehdolle aikoja, mitkä käyvät sinulle parhaiten.

Jos olet jo palveluiden piirissä, mutta koet, että et ole saanut kaipaamaasi apua tai et ehkä ole uskaltanut kertoa asioistasi sinua hoitavalle ammattilaiselle, niin voit sopia, että Tukilinjan työntekijä on yhteydessä omaan työntekijääsi. Tällöin sovit yhdessä Tukilinjan työntekijän kanssa, mitä sinua hoitavalle ammattilaiselle kerrotaan. Mikäli haluat, että olemme yhteydessä työntekijääsi joudumme kysymään sinulta henkilötietoja.

Nuorten tukilinja on anonyymi tukikanava. Tämä tarkoittaa, että palvelu on rakennettu niin ettei palvelun ylläpitäjälle, eli Mannerheimin Lastensuojeluliitolle, tallennu tietoja, joista yhteydenottaja voitaisiin tunnistaa.

Nuorten tukilinja ei kerää yhteydenottajista tietoja, mutta joskus palveluun saattaa tallentua tietoa yhteydenottajan aloitteesta. Näin voi tapahtua, kun yhteydenottaja kertoo itsensä tai toisen ihmisen henkilötietoja ja pyytää, että MLL auttaisi häntä tai toista henkilöä saamaan apua. Henkilötiedot poistetaan sähköisistä järjestelmistä mahdollisimman pian sen jälkeen, kun niiden käyttötarkoitus on päättynyt. Henkilötietoja ei käytetä luvatta.

Aiheeseen liittyvät

Back to top