Siirry sisältöön
🌷

Hei.

Oon heinäkuussa täyttämässä 20v. Asun yhä mun vanhempien luona, kun en oo saanut työpaikkaa jotta voisin miettiä omilleni muuttoa.

Mun äiti on alkoholisti. Sillä on tosi usein ongelmia alkoholin käytön kanssa ja se usein sekottaakin meidän perheen arkea. Mulla on isosisko, jolla on autisminkirjoa, ja se kärsii tästä kaikista eniten, sillä sen ongelmien takia se ei osaa käsitellä asioita.
Mun isällä on selkeästi myös autismia, ja se näkyy vihana. Tappelee äitini kanssa tosi usein eteenkin kun tätä alkoholia on mukana. Ei oo onneksi mitään väkivaltaa. Pelkkää huutamista.
Tää on niin vaikeeta mulle ja mun siskolle, sillä me ei tiedetä miten meidän pitäisi toimia. Ollaan molemmat jo aikuisia, mutta omille muutto on vielä tosi kaukanen ajatus. Mun pitäisi auttaa hoitamaan mun siskon asioita, mutta en osaa edes omiani hoitaa kunnolla mun mielenterveystaustan takia. Ja kun mulla ei ole sitä työpaikkaa.

Täten haluan hakea vertaistukea teiltä muilta nuorilta, jotka olette olleet perheessä jossa alkoholi on läsnä. Miten olette päässeet tästä? ☹️ Miten voisi saada aikuisen hoitoon alkoholiriippuvuuden takia?

MLL Nuortennetin ylläpito

Hei 🌷,

Kiitos viestistäsi. Asia, josta kirjoitit, on sellainen, että haluamme tarjota sinulle vertaistuen lisäksi aikuisen tukea. Viestisi on siirretty kokonaisuudessaan myös ”Päivystäjä mukana keskustelussa” -keskustelualueelle. Lasten ja nuorten puhelimen päivystäjät osallistuvat kyseisellä keskustelupalstalla keskusteluun. Kun päivystäjä vastaa viestiisi, julkaisemme myös viestisi tai osan siitä. Tekstisi saatetaan julkaista ajoittain hitaammin kuin muilla keskustelualueilla.

Jos haluat, voit myös olla yhteydessä Lasten ja nuorten puhelimeen (116 111) tai chattiin https://www.nuortennetti.fi/apua-ja-tukea/lasten-ja-nuorten-puhelin/.

Lämpimin terveisin,
MLL Nuortennetin ylläpito

Vastaa aiheeseen: Alkoholisti perheessä

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.


Back to top