Käytämme evästeitä parantaaksemme sivujemme käyttäjäystävällisyyttä ja toimivuutta. Jatkamalla verkkosivuilla vierailua, hyväksyt evästeiden käytön vieraillessa Mannerheimin Lastensuojeluliiton verkkosivustolla. Lisätietoja.
Ovat tarpeen sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.
Luovat tilastollista tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivua ja tiivistävät pyyntöjen toteutuksen nopeutta.
Keräävät tietoa ja analysoivat, kuinka loppukäyttäjä käyttää verkkosivuja ja mitä mahdollista mainontaa käyttäjä on nähnyt ennen vierailuaan verkkosivuilla. Koordinoivat ja mittaavat mainoksia. Käytämme yhtä tai useampaa evästettä verkkomarkkinointiin ja kohdentamistarkoituksiin sekä kiinnostuksen kohteisiin perustuvan käyttäjäprofiilin luomiseen.
Okei eli siis olin hetkisit lasten sisätautiosasto lla koska mun paino oli liian alhaalla tai jotain (mul on arfid ja ehkä anoreksia) ja nyt ku tulin kotiin niin mun olo on huonontunut mul on itsetuhoisia [osa tekstistä poistettu] en oikein jaksa tehä mitään ja sain kerrottuu mun terapeutille vaikeita ja tärkeitä asioita mikä on mulle tosi harvinaista ja vaikeeta ja myös sen et en haluu mennä kotiin ja se lupaa et se sanoo niille osaston hoitajille mut ne ei sanallakaan maininnut siitä et se ois käyny sanoo niille ja jouduin seuraavana päivänä kotiin ja mukaan ravitsemus suunnitelman ja käskyn et äitin pitää vahtia ja antaa ne ruuat mulle valmiina noh se on menny vähän miten sattuu oon jääny syömään yksin jolloin en oo syöny kaikkea ja oon tehny jonkin verran ruokia ite ja must tuntuu et ne annoskoot on pienempiä ku pitäis mut en valita mietin vaan ja tuntuu et en pärjää kotona mut en voi sanoo sitä äitille ja mun terapeutti jäi kans lomalle yli kuukaudeksi ja sain sen kollegalle yhen käynnin koko ajaksi ja koska en tunne sitä niin se on todennäköisesti yhtä tyhjän Kaa :((
Musta tuntuu et kaikki mun oireet on vaan pahentunut sen jälkeen ku tulin kotiin
•itsetuhliset [osa tekstistä poistettu] on lisääntynyt
•tunnen itseni niin huonoksi ja rumaksi koko ajan
•ocd oireet on pahentunut ennen ne oli enemmän sillein vähän silloin tällöin mut nyt ne on voimakkaampia vähän koko ajan
•tuntuj et oon tulossa hulluks en erota unta ja totta ja tuntuu et elämä pyörii vaan ruuan ympärillä
•tuntuu et kaikki vihaa mua vielä enemmän ku yleensä
Toivottavasti muistin kertoo kaiken olennaisen
Hei ”Kermaturk”!
Kiitos, kun kirjoitit rehellisesti voinnistasi. Ikävä kuulla, että olet voinut huonosti ja nyt oireet ovat pahentuneet. Olet ollut rohkea, kun olet saanut kerrottua terapeutillesi vaikeita ja tärkeitä asioita. Voit olla itsestäsi ylpeä!
Nyt kesäloma-aikana voivat monet hoitokontaktit ovat tauolla ja kerroitkin, että terapeuttisi on nyt yli kuukauden lomalla. Kannustan sinua avaamaan hänen kollegalleen edes hieman näitä samoja ajatuksia, mitä sinulla on mielessäsi, vaikka se tuntuisikin vaikealta puhua uudelle ihmiselle. Hänen tehtävänään on olla tukenasi ja auttaa. <3
Mainitsit, että et haluaisi olla kotona ja tuntuu, ettet pärjää kotona. Tosi hienoa, että uskalsit tästä asiasta mainita myös terapeutillesi! Rohkaisen sinua kertomaan näistä samoista ajatuksista myös tälle toiselle työntekijälle. Itsetuhoisista ajatuksista on tärkeää kertoa, eikä niiden kanssa pidä jäädä yksin. Myös siitä on tärkeää kertoa, että jos jäät yksin huolehtimaan syömisestä, niin et pysty syömään ravitsemussuunnitelman mukaan. Se on tärkeää tietoa ammattilaisille sinun voinnistasi.
Mitä ajattelet, miten äitisi reagoisi, jos kertoisit hänelle rehellisesti tunteistasi ja ajatuksistasi? Joskus juuri niille omille läheisille voi olla kaikista vaikein kertoa. Jos äitisi tietäisi, hän saattaisi pystyä olemaan enemmän tukenasi ja joskus se voi myös keventää omaa mieltä, kun ei tarvitse salata omia vaikeita ajatuksiaan. Jos kuitenkin äidille kertominen ei tunnu syystä tai toisesta mahdolliselta, niin tärkeää on, että juttelet kuitenkin ammattilaisen tai jonkun muun luotettavan aikuisen kanssa.
Me täällä Nuortennetissä tarjoamme myös ilmaista, luottamuksellista ja nimetöntä keskustelutukea kesäloma-aikanakin. Voit soittaa numeroon 116 111 tai tulla chattiin juttelemaan. Palveluissamme voi puhua mistä aiheesta tahansa ja juuri sen verran kuin haluat.
Vaikka nyt ajatuksesi saattavat uskotella sinulle toisin, niin muistathan, että olet täydellinen ja arvokas juuri tuollaisena. Huonojen kausien jälkeen tulee parempia aikoja, mutta yksin ei tarvitse pärjätä. <3
Halauksin,
Lasten ja nuorten puhelimen ja chatin päivystäjä