Tänään oli koulu-uinti ja se oli kamalampaa kuin muistinkaan. Ei se ala-asteella vielä näin ahdistavaa ollut. Olen siis 7-luokkalainen 13-vuotias tyttö.
Treenattiin rintauintitekniikkaa ja kun osaan hädin tuskin uida koiraa, se oli ihan kamalaa. Liikunnan opettajani vaan huutaa vieressä että älä anna jalkojen pudota! Vähän hitaammin! Ei, ei vauhtia vaan liikkeitä hitaammiksi!
Ja sitten pitää vielä tehdä uintinäyttö opettajalle muiden oppilaiden myös katsoessa. Meinasin siinä vaiheessa sanoa että en tee mutta sitten muistin että liikunnasta saa nelosen jos ei ole antanut edes yhtä uintinäyttöä.
En oikeasti ymmärrä miksi Suomen koululaitos pakottaa meidät tähän. Okei, osaan uida omalla tyylilläni. Miksi pitää harjoitella jotain rintauintia, josta ei todellisessa elämässä ole hyötyä? Tai, harjoittelu on ihan okei, mutta miksi sitten pitää vielä antaa joku näyttö? Sentään vaivauduin paikalle ja uskaltauduin altaaseen.
Olen muutoin urheilullinen. Harrastan liikuntaa ja minulla on treenit neljästi viikossa. Voisin saada liikunnasta ihan hyvin kympin, näin liikunnanopettajani sanoi, mutta minun pitäisi panostaa enemmän uintiin. Anteeksi mitä? Miksi panostaisin, jos se ei minua pätkääkään kiinnostatai jopa ahdistaa?
No tulipa taas romaani. Mutta kiitos jos jaksoit lukea tänne asti. Mitä koulu-uintivääryyksiä te olette kohdanneet?
Moi, itellä on 2pv päästä koulu-uinti ja oon poika mut mua ei stressaa alakerta vaa ennemmin keskikerros, koska siihen on vähän rasvaa kertyny ja ahistaa ku on kiusattu jo noin 3 vuotta.
Itse tykkäsin koulu-uinnista alakoulussa, mutta en tiedä onko sitä nyt yläkoulussa.