Siirry sisältöön
010

Moi. Halusin tulla nyt puhumaan tänne sellaisesta asiasta kun vähävaraisuus. Mä koen, että meidän perheellä ei usein oo varaa mihinkään sellaiseen mikä olis muille ihan normaali asia. Esim todella monella ketkä tiiän on mahdollisuus käyttää Air forceja, Iphonea, niiden perheellä on varaa elättää lemmikki esim koita, ne saa viikkorahaa, niillä on varaa harrastaa, niillä on usein kunnolla ruokaa ja mahdollisuus esim matkustaa jne… Mun perheellä tilanne on sellainen että asutaan vanhassa talossa, jossa on sisällä ötököitä ja muurahaisia. Mun täytöö hankkia mun rahat itse ja jos haluun esim harrastaa jotain niin se täytyy maksaa ite (tällä hetkellä säästän salikorttiin). Mut joo mulla on tietenkin myös todella paljon hyvää mun elämässä ja tiiän et monella on paljon huonommin asiat mut tää painaa mun mieltä päivittäin. Mua myös harmittaa kun mun vanhemmat joutuu luopumaan niiden omista tarpeista ja unelmista jotta me saatais ostettua ruokaa kaikille. Esim mun äiti on sellainen et se tekee ruokaa niin paljon et varmasti riittää kavereillekkin ja jättää vaikka ite syömättä jos ei muuta. Oon myös monta kertaa maksanut meidän autoihin bensaaa jotta pääsee ajamaan töihin ja sieltä kotiin. Mun kaverit on tosi rikkaita, niillä on kaikilla varaa hoitaa koiraa ja yhdellä on ylläpidossa poni, niillä on toimivat siistit talot, varaa ja mahdollisuus harrastaa, varaa tilata vaatteita netistä ja ostaa uusia vaatteita, varaa ostaa iphone ja esim mahollisuus ostaa karkkia tai energiajuomia ilman et tarvii säästää ne rahat. Mut joo ois ihana jos luit ja kommentoisit tähän sun omia näkemyksiä. Super mahtipontista tulevaa kesää kaikille ☀️☀️

Verkkari

Ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu, varsinkin nykypäivän ylikulutus-kulttuurin kanssa. Tuun ite perheestä, joka pärjäilee ihan hyvin. Ei meillä mitään iphoneja oo tai uusinta tegnologiaa ylipäätään, mutta esim. vapaasti voidaan harrastaa.

Oon ollut aina hyvin tietonen meijän rahatilanteesta ja tiiän miten paljon mm. auton rikki meneminen vaikuttaa meijän arkeen. Haluisin niin paljon auttaa, mutta ei oo mitään mitä mä voin tehdä asialle…

Toivon, että saat säästettyä tarpeeks siihen salikorttiin <3

013

Osaan samaistua tähän, kaikilla mun kavereilla on Jordaneita ja iPhoneja, mulla itellä Motorola.
Mun äiti on tällä hetkellä työtön, ja meillä ei oo hirveesti varaa. Se on todella harmistuttavaa. Toivottavasti mä saan aikuisena hyvän työn jolla voisin tukee vanhempia♥️

Moikku!

1/39

Toi kuulosti itestä vähän surulliselta, harmi että sun perheellä on heikko taloudellinen tilanne. Mutta voin sanoo, että ei kukaan oikeasti tarvitse joka vuosi mitään uusia Air Forceja, Iphoneja yms et älä siitä koe mitään häpeää. Meidän yhteiskunta on vähän tälläinen, että jatkuvasti pitäisi olla ostamassa jotain uusia vaatteita, kenkiä ja tavaroita, mitä ei oikeasti tarvitse. Ymmärrän täysin, miltä tuntuu kun oman perheen taloudellinen tilanne ei ole kovin hyvä. Mielestäni tosin on paljon ikävämpi, että ei ole varaa harrastaa, kun sen pitäisi olla itsestäänselvyys ihan kansanterveydenkin näkökulmalta eikä mikään rikkaiden etuoikeus.

Tyttö 011

Mä asun äidin ja veljen kanssa kolmistaan myös suht vanhassa kerrostalossa ja vaikka rahaa ei liikaa ole niin mun äiti on tosi hyvä säästämään ja käyttämään rahaa fiksusti joten meillä on kaikilla iphonea, Applen kuulokkeita, ipadeja yms ja mulla on myös air forcet eli noi kaikki sunkin luettelemat rikkaat jutut mut myös se ettei rahaa aina ole niin paljoa ja just ruoka on nykyään tosi kallista ja äitikin on sit ollut joskus syömättä kun on ollut tosi tiukkaa että meille lapsille riittää ruokaa, nyt on parempi tilanne ja on voitu ostaa kaikkea kivaa. Toivon että sun asiat järjestyy ja saat säästettyä rahaa❤️‍🩹

Vastaa aiheeseen: Köyhyys

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.


Back to top