Itse perus-suomalaisia, entä te?
Itse kannatan sinimusta liike r.p.:tä
Itse kokoomusta tai persilja koska mielestäni se on tasa-arvoa että saa sen verran palkkaa mitä tienaa.
Yksi tällainen todella ärsyttävä juttu mun mielestä että miten voi olla mahdollista että sosiaalituilla elävä työtön perhe ja korkeasti koulutettu perhe voivat olla saada saman verran rahaa. Siis haloo ei toi oo reiluu!
Oon 013 poika
”Epäihminen” [Osa tekstistä poistettu – lue keskustelemisen ohjeet: https://www.nuortennetti.fi/nuortennetin-keskustelupalstan-ohjeet/] ? Sosiaalituilla elävä perhe ei todellakaan missään tilanteessa saa korkeakoulutettujen työssä käyvien vanhempien pyörittämän perheen kanssa samaa määrää rahaa, olettaen että nämä korkeakoulutetut vanhemmat käyvät kokoaikatöissä ja tienaavat edes minimipalkan verran. Luultavasti tienaavat huomattavasti sitä enemmän kuitenkin, suomalaisten mediaanipalkkakin kun pyörii jossain kolmessa ja puolessa tonnissa kuussa. Sillä määrällä veroprosenttikaan ei ole vielä kuin joku noin 26-27%, jolloin käteen jää edelleen reilusti 2,5k€ kuussa, per henkilö. Ei taida minkäänlainen yhdistelmä erilaisia tukia tuoda kotitaloudelle viittä tonttua kuussa tuosta vain. Vai kykenetkö esittämään minulle lähteen, joka kumoaisi juuri esittämäni väitteet?
Osasta kelan maksamista tuistakin maksetaan muuten ansiotuloveroa vuositulojen mukaisesti, mukaan lukien kaikki muutkin ansiotulot.
10000 euroa saa vuodessa tienata nollaverolla, maksaen palkkatuloistaan vain eläke- ja työttömyysvakuutusmaksut sekä mahdolliset liittojäsenyydet. Tämä tarkoittaa noin 833€ kuukaudessa bruttona. Kai silläkin joku elää, jos ei veroja halua maksaa ollenkaan.
[Osa tekstistä poistettu – lue keskustelemisen ohjeet: https://www.nuortennetti.fi/nuortennetin-keskustelupalstan-ohjeet/]
No en oo iha hirveetti perehtyny mut varmaa kristillisdemokraatit, kokoomus ja ehkä jopa keskusta