Käytämme evästeitä parantaaksemme sivujemme käyttäjäystävällisyyttä ja toimivuutta. Jatkamalla verkkosivuilla vierailua, hyväksyt evästeiden käytön vieraillessa Mannerheimin Lastensuojeluliiton verkkosivustolla. Lisätietoja.
Ovat tarpeen sivustomme teknisen toiminnan ja käytön vuoksi. Nämä evästeet eivät kerää käyttäjästä tietoa, jota voitaisiin hyödyntää markkinoinnissa tai muistamaan käyttäjän valitsemia sivustoja.
Luovat tilastollista tietoa siitä, miten käyttäjät käyttävät verkkosivua ja tiivistävät pyyntöjen toteutuksen nopeutta.
Keräävät tietoa ja analysoivat, kuinka loppukäyttäjä käyttää verkkosivuja ja mitä mahdollista mainontaa käyttäjä on nähnyt ennen vierailuaan verkkosivuilla. Koordinoivat ja mittaavat mainoksia. Käytämme yhtä tai useampaa evästettä verkkomarkkinointiin ja kohdentamistarkoituksiin sekä kiinnostuksen kohteisiin perustuvan käyttäjäprofiilin luomiseen.
Nykyään lapsien motivaatio koulunkäyntiin on täysin paska. Johtuukohan se siitä, että puhelimen liiallinen käyttö ja vähäinen keskittyminen on niin tavallista oppilaiden keskuudessa. Ei ole kiva katsella, kun muilla luokkalaisilla on lopputodistus nelosia, viitosia ja kuutosia täynnä. Oikeastaan monella lapsella ei ole tietoa siitä, mikä merkitys koulunkäynnillä on elämään. Ja sitten oppilaita passitetaan vältunnille kun kaikki vaan sisällä selailee Instagramia ja SnapChattia.
Moikka!
On totta, että älypuhelimet vievät nykyään paljon lasten huomiota koulunkäynnistä. Mutta en kuitenkaan yleistäisi että kaikilla on sama tilanne. :) Joskus itse olen todella väsynyt koulussa ja siksi saatan katsoa enemmän puhelinta kun en jaksa keskittyä. Mutta teen silti läksyt ja useimmilla tunneilla kuitenkin keskityn. Sitä paitsi en sanoisi että 6 on välttämättä huono numero. Ei kaikessa voi olla paras. :) Opettajat myös vaativat melko paljon.
t. Kata
Näin on. Kuitenkin puhelimet ovat suurin ongelma koulunkäynnin motivaation harhauttamisessa.
Itse en käytä tunnilla puhelinta, ellei todella ole jotain akuuttia puhelua mitä odotan. Se on mielestäni aika loukkaavaa opettajaa kohtaan, joka kuitenkin yrittää tehdä työtään. Joskus aihe ei kiinnosta, ja voi olla tylsää, mutta tylsyyttäkin pitää oppia kestämään, ei kaikki elämässä tule aina olemaan kivaa ja mielenkiintoista. Joskus on pakko sietää tylsiä juttuja, ja ne kuuluvat elämään. Olen myös samaa mieltä viestiketjun aloittajan kanssa, ettei hyvää koulutusta tunnuta arvostavan, ja se on sääli. Kaikessa ei tarvitse olla paras, tietenkään, mutta ei sekään hyvää tee, jos jokainen numero on rimaa hipoen saatu hyväksyttäväksi.
Kyllä mielestäni monille oppilaille puhelin tuo ongelmia koulun käynnissä. On myös paljon nuoria, jotka eivät ole riippuvaisia puhelimista ja pystyvät ja jaksavat opiskella ahkerasti.
Pitäisiköhän puhelimet kieltää lailla Suomen kouluista.
T: Pappa!
No, oon ainut luokan poika joka oikeesti panostaa opiskeluun ja haluu hyvii numeroita… Et joillain muilla jotka ei välitä koulunkäynnistä paskaakaan, nii. On sit hyvä pohja tulevaisuudelle… 🤔🤔
En pelkän puhelimen piikkiin laittaisi! Kyllä se oma motivaatio ja laiskuus siihen eniten vaikuttaa.
Puhelin ei oo suurin ongelma: motivaation puute on suurin ongelma.
Moikka ! 🤗
Munkin mielestä motivaation puute on suurin ongelma.
Panostan ite kouluun tosi paljon, mut luulen, et mun ja mun muutaman kaverin lisäks kukaan meidän luokalta ei panosta.
Se varmaan liittyy teini-ikään.
Mut kiva kun peruskoulun tärkeimmät vuodet on just sillon kun on pahin teini-ikä 😅
Panostakaa te kouluun !
Tsemppiä tähän kouluvuoteen !
– 🤗
Monelta osin totta. Toisaalta nykyään koulunkäyntiin ja sen jaksamiseen vaikuttavat myös perheongelmat ja ystävyyssuhteet. Mutta kyllä nykynuoriso voisi tsempata paremmin koulunkäynnissä.
Moikka ! 🤗
Satuin palaamaan tänne, ja nyt vähän viisaampana ajattelen, että voi siihen muutkin kuin motivaation puute vaikuttaa.
Tsemppiä koulusyksyyn !
– 🤗