Siirry sisältöön
—-

Minusta on väärin että lapset joutuvat
kokemaan kuinka heidän vanhempansa huutavat
heille ja tiedän mistä puhun sillä
äitini suuttuu todella helposti ja aina
kun hän huutaa ja kiroilee minulle
purskahdan itkuun ja ajattelen,”Miksi elämäni pitää olla tämmöistä!?” Mutta vedän vain tunteitani sisään,niin
että kaikki luulevat että olen kova eikä tuomoine
pieni minua otketä. Mutta olen herkempi kuin luulettekaan… Toivoisin että toiset uskaltaisivat myöntää tunteensa :D .

LicLu koht 15v

Mun äiti huutaa välil jos sil on ollu huono päivä. Ollaan äitin kaa molemmat todella tepparamettisia niin riitaa syntyy monesta asiasta.

Se tuntuu silloin inhottavalta jos väittelen tai riitelen sen kaa jostain mulle tärkeistä asiasta ja sit se ”voittaa” koska on aikunen.

Et se voi esim. sanoo mun tyylistä näin ”nyt ei oo aika millekään cosplaylle” harrastan kyl cossaamista mut ei mun lolita tyyli oo vaan joku ”naamiaisasu” se on mun tyyli ja sit ku sanon siitä niin sit se riita käynnistyy mikä johtaa lopulta siihen huutoon.
Sama on esim. ku jos haluisin laitaa korvat ja hännän ku meen jonnekki ”ei nyt oo aika leikkii eläintä”

Sit se ei haluis et leikkautan ihan niin lyhyt tukkatyylii ja se ei varmaan ymmärrä/ota tosissaan mun non-binary identiteetti ku biologinen sukupuoli on nainen/tyttö ja pukeudun usein aika feminiinisesti.

Smaragdi

Näitä lukiessa täyttyy todeta että mun vanhemmat on aika lepsuja vaikka välillä huutaakin. Mun vanhemmat huutaa yleensä vaan oikeesta syystä kuten vaikka jos ei oo tehny jotain mitä käsketään tai jos on tehny jotain vaarallista enkä joudu koskaan pelkäämmään että ne käyttäisi väkivaltaa tai uhkailis millään oikeesti itelle tärkeellä asialla (jos ei käyttäydy kunnolla voi jäädä pääsiäisenä suklaamuna saamatta mutta ei ne vakavammalla uhkaile). Sen lisäks ne pyytää melkein aina anteeks. Kerran myös äitin kanssa puhuttiin autossa siitä että huono päivä ei oo mikään syy huutaa ja että se on aina väärin(siis äiti sano näin) vaikka siihen tulee liian usein sorruttua. Iskä huutaa harvemmin ku äiti mutta johtuu varmaan siitä että äiti on kotiäiti nii se on enemmän mun ja mun sisarusten kanssa. Ennen oli aika harvinaista että mun vanhemmat huus jos ei oo tehny mitään vaarallista, mutta sitten meille synty kaksoset ja äiti ja iskä on ollut väsyneempiä ja siksi myös kiukkusempia useemmin koska kaksoset ei nuku kunnolla .

010

Moi. Tää on aika vanha viestiketju, mut tulin nyt avautumaan tänne. Mun isä on huutanut aina, mutta erityisesti nyt kun mä ja mun sisarukset ollaan kasvettu niin se on lisääntynyt tosi paljon ja nykyään se saattaa suuttua ihan pienistäkin asioista. Äidillä on sama, vaikka se ei huuda niin paljon. Äiti ei myöskään uskolla sanoa vastaan, jos iskä huutaa ja vastaavaati iskä ei aina uskolla olla erimieltä äidin kanssa. Oon nyt siis 15v ja mul on tällä hetkellä muutenkin paineita mm peruskoulu päättyy→Lähen kesän jälkeen opiskelemaan lukioon. Mulla ei oo mitään hajua mitä teen tulevaisuudessa ja kaikki on jotenkin sekavaa. Sen lisäks mulla on tosi huono itseluottamus, jonka huomaa todella helposti ja esim mun luokkalaiset on huomauttanu et voisin olla vähän rohkeempi ja uskoltaa enemmän yrittää, kun jaettiin palautteita ryhmätöistä. Meillä on perheen sisällä päivittäin riitaa ja en pysty nykyään enää olemaan rento ja normaali mun vanhempien seurassa. Jotenkin varaudun aina automaattisesti.

11v

Mun vanhemmat etenkin iskä huutaa ja kiroilee koko ajan😪😭

Vastaa aiheeseen: vanhenpien huutaminen

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.


Back to top