Siirry sisältöön

Kysy Lasten ja nuorten puhelimesta, MLL:n työntekijä vastaa.

Nuortennetin yllapito

Voi harmi :( Pidetään niitä luultavasti keväälläkin, yritetään mainostaa silloin enemmän ja aiemmin. Onneksi instalivet ovat katsottavissa aina sen 24h liven jälkeenkin. Missä teidän mielestä olisi hyvä mainostaa livejä? Instassa, täällä Nuortennetissä vai jossain muualla?

Nuortennetin yllapito

Hei HattivattiHuu,

Jos viestisi on ollut jollain tavalla sääntöjen vastainen, niin silloin viestiä ei julkaista. Mutta kävin kaikki sääntöjen vastaiset viestit myös läpi ja sieltä ei löytynyt ainakaan tällä nimimerkilläsi kirjoitettuja viestejä. Olisiko se voinut vaan hävitä jonnekin eikä ole ikinä tullut meille asti? Kirjoita ihmeessä uudestaan, niin julkaistaan jos on sääntöjen mukainen :)

Höh

No eipä oo kauheesti hyötyä et näkee 24h sen ku ite aineki huomasin koko jutun vasta 28h jälkee

Jasmin

oon olu eilisestä asti täälä teiän chati jonos ni mistähän sen tietäis et aikookohan kukaa siel vastaa vai ei ku lukee kokoajain et odota hetkinen olet seuraavana jonossa

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Hei Jasmin,

olen todella pahoillani, että olet joutunut jonottamaan noin pitkään chatissämme! On varmasti turhauttavaa, kun ei tiedä kauanko jonottaminen kestää ja pääseekö läpi. On todella ihailtavaa, että olet sinnikkäästi jaksanut odottaa chatissä vuoroasi.

Vakio-chat sulkeutuu aina klo 20.00 ja jonottajille pitäisi tulla ennen sulkeutumista viesti, jossa kerrotaan, ettei heidän kanssaan ehditä sulkeutumisen takia enää jutella ja toivotaan heidän tulevan uudestaan toisena päivänä. Mikäli olet ollut jonossa vielä klo 20 jälkeen niin silloin chatissämme on ollut jokin tekninen vika ja olemme siitä todella pahoillamme!

Chattimme on auki su – ke klo 17 -20 ja chattiin kannattaa tulla heti klo 17.00 niin silloin on paras mahdollisuus päästä keskustelemaan. Toivottavasti tulet vielä chattiimme kaikesta jonottelusta huolimatta! Voit myös aina kirjoittaa kirjepalveluumme: https://www.lastenjanuortennetti.net/.

Miiili

Miksi te ette välitä

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Heippa Miiili,

on tosi kurjaa, että sinusta tuntuu siltä, että me emme välitä. Hyvä, että kirjotit siitä tänne! En tiedä mistä sinulle on tullut tuo tunne, mutta toivon, että annat meille vielä madollisuuden näyttää, että oikeasti välitämme!

Lasten ja nuorten puhelimessa, chatissa ja kirjeissä lapsille ja nuorille vastaa meidän vapaaehtoiset päivystäjät, joilla on aito kiinnostus ja halu auttaa lapsia ja nuoria. Vapaaehtoiset ovat tavallisia ihmisiä, jotka välittävät lasten ja nuorten asioista niin paljon, että haluavat vapaa-ajallaan tulla vastaamaan lasten ja nuorten puhelimeen, chattiin ja kirjeisiin. Olen kovin pahoillani, jos sinulle on jäänyt tunne palvelustamme, että siellä ei välitetä sinun asioistasi. Soitathan, chattaat tai kirjoitat kirjeen meille vielä!

avuton

Mä oon yrittänyt monta kertaa chattiin mut ei sinne ikinä pääse edes jonoon. Miten sinne oikeen voi päästä?

Like it like that

Chattiin ei pääse koskaan. Pitää suunnilleen venaa sillä chat-sivulla kello viis ja päivittää se minuutin välein et on varmasti eka chattaaja. Pop-up chattiin oon joskus päässyt ku oon selannu näitä sivuja ja joku on alottanu popup Chatin. Silloinkaan ei oo varsinaisesti ollut mitään asiaa, oon vaan huomannu chatin ja testannu et miten tää nyt toimii.

Joo, teillä on kiirettä, ymmärrän sen hyvin. Kerroin vain.

Ei siin sit.

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Hei ”Like it like that”,

kiitos palautteestasi, se on meille tärkeää! Chattiimme on tosissaan usein jonoa ja valitettavasti emme aina ehdi keskustelemaan kaikkien kanssa. Chattiin kannattaakin tulla heti klo 17.00 niin silloin varmimmin pääsee juttelemaan päivystäjän kanssa ja tämänhän olit itsekin jo fiksusti huomannut. Ja tosi hyvä huomio sinulta, että selainta pitää muistaa päivittää, jos chattiin tulee jo ennen klo viittä! Kiva kuulla, että olet kuitenkin välillä päässyt pop-up chattiimme. Toivottavasti tulet vielä chattiimme ja pääset keskustelemaan päivystäjämme kanssa! Voit myös kirjoittaa meille kirjeen tai soittaa lasten ja nuorten puhelimeen. Vakio-chat on auki su – ke klo 17 – 20.

Nimetön

Hei sinä, joka kirjoitit nimimerkillä avuton.

Olen tosi pahoillani, ettet ole päässyt chattiimme yrityksistäsi huolimatta. Kerroit, ettet ole päässyt edes jonoon. Chatin jonossa on neljä paikkaa ja silloin kun jonossa on monta yhteydenottajaa niin chat ilmoittaa, että tällä hetkellä jono on täynnä. Kaikki jonossa olevat eivät aina ehdi keskustelemaan, mutta heti kun paikka vapautuu niin pisimpään jonossa ollut pääsee juttelemaan päivystäjämme kanssa. Chattiin kannattaa tulla heti klo 17.00 niin silloin on paras mahdollisuus päästä läpi. On kurjaa, ettet ole vielä päässyt chattailemaan päivystäjämme kanssa, mutta toivottavasti jaksat vielä yrittää! Chat on auki su – ke klo 17 – 20. Muista, että voit myös kirjoittaa meille kirjeen, johon päivystäjämme vastaa viimeistään kahden viikon kuluessa.

Terveisin,

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

# (¤.¤) #

Hmmmm.

Miksi se Nuortennetin PopUp-chat ei ole enää ollut käytössä? Ja just ennen kuin se juttu lopetettiin niin menin jonottamaan sinne chattiin, sit kun oli minun vuoro päästä juttelemaan sen päivystäjän kanssa niin se paskachatti heitti minut jonon perälle. (btw pysyin koko ajan täällä sivustolla enkä laittanut nettisivua kertaakaan kiinni) Mistä nämä kaksi asiaa johtuvat?

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Heippa nimimerkki: # (¤.¤) # ,

joka kyselit Pop-up-chatista. Nuortennetin Pop-up-chat on edelleen käytössä aina silloin kuin päivystäjiä on paikalla, mutta Pop-up-chatillehän ei ole tiettyjä kellonaikoja eli on vähän tuurista kiinni, sattuuko olemaan juuri silloin nuortennetissä, kun pop-uppi aukeaa. Vakio-chatimmehan on auki su – ke klo 17 – 20 ja sinne kannattaa tulla heti klo 17.00 niin silloin on paras mahdollisuus päästä juttelemaan päivystäjän kanssa.
Olen kovin harmissani sinun puolestasi siitä, että chatti on heittänyt sinut jonon perällä juuri, kun vuorosi oli päästä juttelemaan päivystäjämme kanssa. Vaikuttaa siltä, että kyseessä on ollut tekninen vika ja olemme siitä todella pahoillamme, näin ei pitäisi käydä! Ymmärrän hyvin harmistuksesi, mutta toivon, että tulet vielä chattiimme!

☆⊙.⊙☆

No jaa… ei minulla mikään kiire sinne sentään ollut 🤗

Auta

Miten mä uskallan soita nuorten puhelimen? Tekisi hyvää treeniä minulle kun minun pitäisi oppia puhumaan kasvotusten mun asioista, mutta kun soittaminen myös tuntuu vaikealta niin miten voin ikinä puhua kasvotusten, mitä tapahtuu jos olen ihan hiljaa? Katkaistaanko puhelu? ei minulla todellakaan mitään miehiä vastaan ole mutta mua pelotta jos Mies siellä vasta, jotenkin se on vielä vaikeampaa puhua miehelle. Miten mä teen???

Vastaa aiheeseen: Kysy Lasten ja nuorten puhelimesta, MLL:n työntekijä vastaa.

Olethan kohtelias ja kunnioitat muita keskustelijoita. Viestit tarkistetaan ennen julkaisua.


Back to top