Kysy Lasten ja nuorten puhelimesta, MLL:n työntekijä vastaa.

Itkettää

Ja näköjäänvaik pääsis läpi ni jos vastaukset ei miellytä päivvystäjää ni kaltaistaan sit mitää varoittamatta.jäi kyl tosi paska fiilis tost tänää

Niinpä niin

Venaillu vastauskirjettä kaks viikkoa…
Viikon sisällä? Öö… joo.

Mutta muilta osin kirjepalvelu on paras! Yks kerta ei ilmeisesti hirveästi jonoa ollut, vastauskirje oli tullut alle vuorokaudessa. 😊

Hmm

Eipä näihin näköjää enää vastata ees

MLL Ylläpito

Hei auta,

kiitos paljon tärkeästä kysymyksestäsi! Tosi hienoa, että haluat harjoitella asioista puhumista. Pahoittelen että jouduit odottamaan vastausta.

Lasten ja nuorten puhelimeen tulee paljon yhteydenottoja, joissa soittaja on ihan hiljaa aluksi, se on hyvin tavallista. Päivystäjämme ovat saaneet koulutusta näitä tilanteita varten ja pyrkivät aina rohkaisemaan soittajaa keskusteluun. Päivystäjät ovat aina jonkin aikaa linjalla. Jossain vaiheessa puhelu saatetaan katkaista. Joskus käy esimerkiksi niin, että puhelin on lapsen taskussa tai repussa ja vahingossa soittaa palveluun, siksi puhelu jossain vaiheessa saatetaan päättää, jos ei ole varmuutta että toisessa päässä on joku.

Se ei haittaa ollenkaan, jos puhelun aikana ei haluakaan vielä puhua mitään. Päivystäjämme ovat tottuneita siihen ja palveluun tulee välillä soittoja, joissa soittaja kertoo että on soittanut monta kertaa ennen kuin uskalsi jutella päivystäjän kanssa. Sitä ei siis tarvitse miettiä! Voit ihan rauhassa kuulostella, miltä puhelimeen vastannut henkilö kuulostaa ja onko hän sellainen, jolle haluat jutella. Päivystyspisteissämme on usein monta päivystäjää samanaikaisesti, ja silloin kun se on mahdollista, päivystäjät voivat myös siirtää puhelun toiselle päivystäjälle.

Toivottavasti tämä vastasi kysymyksiisi. Vastaan mielelläni vielä uudestaan, jos haluat tietää jostakin tarkemmin!

Lämpimin terveisin,
Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

MLL Ylläpito

Hei Itkettää,

kiitos paljon palautteesta. Pahoittelen kovasti, että jouduit odottamaan vastausta näin pitkään.

Jos ymmärsin oikein, olet ollut keskustelemassa chat-palvelussamme ja yhteydenotto on jostain syystä katkennut? Chat-palvelumme toimii hyvin, mutta joskus kaikissa teknisissä palveluissa saattaa tulla toimintahäiriöitä. Samoin myös internetliittymissä tai puhelinliittymissä voi tulla sellaisia häiriöitä, jotka voivat katkaista yhteyden. Päivystäjämme eivät koskaan päätä keskustelua vain yllättäen. Todella harmillista kuulla, että sinulle on käynyt näin. Ymmärrän hyvin, että siitä on jäänyt ikävä fiilis, pyydän anteeksi tapahtunutta.

Toivottavasti olet sen hetken jälkeen päässyt uudestaan chattiimme. Välitän palautteesi eteenpäin, jotta voimme varmistaa, että palvelumme toimii mahdollisimman tasokkaasti. Kiitos vielä kerran että tulit kertomaan tapahtuneesta.

Lämpimin terveisin,
Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

MLL Ylläpito

Hei Niinpä niin,

kiitos viestistäsi, ja siitä että annoit palautetta! Pahoittelen myös sinulle, että olet joutunut odottamaan vastausta näin pitkään.

Pyrimme aina vastaamaan uusiin nettikirjeisiin viikon sisällä. Kirjeenvaihtojen osalta tämä ei tosiaan aina toteudu, sillä pyrimme tarjoamaan kirjeenvaihtoon aikaisemmin vastanneelle päivystäjälle mahdollisuutta jatkaa kirjeenvaihtoa. Kirjeeseen viimeksi vastannut vapaaehtoinen ei välttämättä pääse viikon sisällä kirjoittamaan uutta vastauskirjettä ja näin vastausaika voi venyä viikkoa pidemmäksi. Toisinaan saattaa tosiaan käydä toisin päin ja vastauskirje saattaakin tulla nopeasti!

Oli tärkeää, että annoit palautetta asiasta, tarkistamme nettikirjepalveluiden ohjeistusta vastauskirjeiden osalta. Kiitos sinulle, ja pahoittelen sinulle aiheutunutta mielipahaa. Ihana kuulla, että muilta osin kirjepalvelu on paras! Välitän senkin palautteen eteenpäin. :)

Lämpimin terveisin,
Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

MLL Ylläpito

Hei hmmm,

kiitos hyvin asiallisesta palautteestasi. On totta, että nyt poikkeuksellisesti vastausaika venyi luvattoman pitkäksi. Tämä johtui samanaikaisesti tapahtuneista talvilomista ja töissä olevan työntekijän sairastumisesta. Pyrimme aina vastaamaan keskustelualueen viesteihin mahdollisimman nopeasti. Pahoittelemme, että vastauksilla on nyt kestänyt tavallista pidempään.

Ystävällisesti,
Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä.

Auta

Tuli mieleen vielä että kun sanoitte että päivystäjää on monta ja ne ovat sammassa tilassa niin tarkoittaako se että kaikki päivystäjäät kuule puhelun? Ja miten se toimii jos asia on näin? Tarkoitan että kun monta päivystäjää puhu puhelimeissa niin silloin hän kuuluu paljon eri puhetta toisesta puolesta, niin minä ainakin häirinnyisin selaisesta.

Jaaa

Keskiviikko klo 17.20 chat ei oo auki?

Asta

mikä juttu tää tämmöi o et olin puol tuntii jonossa ekana ja sit yhtäkkii vaihtu et toisena jonossa?

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Hei nimimerkki ”Jaaa”,

tarkistin juuri, että vakio-chatimme oli eilen (keskiviikkona 6.3) auki. Onpa harmi, jos se on sinulle jostain syystä näyttänyt siltä, että olisi kiinni. Kyseessä on saattanut olla joku tekninen virhe. Toivottavasti pääset jatkossa chattaamaan meille. :)

Ystävällisin terveisin,
Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Heippa ”Auta”,

kiitos hyvistä kysymyksistäsi! Vaikka useampi päivystäjä onkin samassa tilassa niin kukaan muu ei kuitenkaan kuule soittajan puhetta, kuin se päivystäjä kenen kanssa soittaja juttelee. Kaikki päivystäjät ovat myös niin keskittyneitä omiin yhteydenottoihinsa, etteivät he häiriinny vaikka taustalta kuuluisikin muiden puhetta. 😊

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Hei Asta,

kiitos palautteestasi! Olen tosi pahoillani, että jono on jostain syystä heittänyt sinut toiseksi kesken kaiken! Näin ei pitäisi käydä eli kyseessä täytynyt olla jokin tekninen vika. Varmasti on turhauttanut puolen tunnin jonottamisen jälkeen, että jonotuspaikka yhtäkkiä muuttuu.  Vielä isot pahoittelut tästä!

Asta

Kyl se aika ikävält tuntu varsinkin kun sit se joka mun edelle pääsi nii ilm pääsi läpi kun sit lopuks olintaas ekan jonossa enkä päässy läpi enää 😭

Lasten ja nuorten puhelimen työntekijä

Hei Asta,

ymmärrän hyvin, että on tuntunut ikävältä! Vielä pahoittelut tästä. Toivon, että tulet kuitenkin vielä chattiimme vaikka sinulle kävi tämä harmillinen juttu!

Vastaa aiheeseen: Kysy Lasten ja nuorten puhelimesta, MLL:n työntekijä vastaa.
Huomioithan että keskusteluareenan viestit tarkistetaan ennen julkaisua. Periaatteiden vastaisia viestejä ei julkaista. Työntekijät moderoivat viestit kaksi kertaa viikossa, joten viestisi julkaisemisessa saattaa kestää joitakin päiviä.