Lasten ja nuorten kokemuksia palvelusta

Alla on esimerkkejä lasten ja nuorten antamista palautteista, mitkä pohjautuvat aitoihin kokemuksiin Lasten ja nuorten puhelimen palveluista. Kaikki annetut palautteet ovat luottamuksellisia. Tästä johtuen olemme muokanneet alkuperäisiä palautteita tunnistettavuuden välttämiseksi

Lasten ja nuorten puhelimen palautteita:

Kiitos, kun kuuntelit. Olit ensimmäinen, joka kuuntelee.

Kiitos hirveästi. Sain tästä paljon lämpöä, iloa ja apua. Onpa hyvä, että olen kertonut kavereille tästä palvelusta. Nyt soitin ekaa kertaa ite.

Missään muualla en ennen ole osannut puhua itsetyydytyksestä tai siitä, mikä on normaalia.

Palautteita nettikirjeistä

On tosi helpottavaa, ku voin nimettömästi kirjoittaa kaikesta, koska en uskalla just nyt puhuu näistä asioista kenellekään.

Tänne kirjoittaminen on auttanut jaksamaan kaiken keskellä. Teette tosi tärkeetä työtä!

Olen kirjoittanut tänne muutaman kerran, ja joka kerta onnistutte saamaan paremman mielen ja toivoa!

Palautteita chat-keskusteluista

Kiitos, kun ette yrittäny kertoa mulle, mitä mun pitäis tuntea. Se oli oikeesti ihan älyttömän mukavaa.

Tää chat oli tän päivän paras juttu! Oli ihana keskustella ja sain monia ajatuksia, joita jäin miettimään. Ihanaa et ootte siellä. <3

Oon niin iloinen, että tulin tänne juttelemaan. Mun olo helpotti niiiin paljon.

Lähes kaikki palaute on myönteistä

Lasten ja nuorten puhelimen ja digipalveluiden yhteydenottajilla on mahdollisuus antaa palautetta yhteydenotosta. Palautetta voi antaa yhteydenoton aikana, tai palautelomakkeella. Kaikki palaute on luottamuksellista ja palautetta voi antaa nimettömästi.

Lähes kaikki lasten ja nuorten antamat palautteet ovat myönteisiä. Vuonna 2019 puhelinkeskustelun aikana annetuista palautteista 98 prosenttia oli myönteisiä ja chat-keskustelun jälkeen annetuista palautteista 97 prosenttia oli myönteisiä. Nettikirjeestä palautetta antaneiden kouluarvosana vastauskirjeelle oli vuonna 2019 keskiarvoltaan 9,4.

Monesti lapsi tai nuori kiitti saamastaan avusta. Moni kertoi puhelun, chatin tai kirjeen helpottaneen oloa. Osa myös kertoi, että oli saanut yhteydenotosta uusia näkökulmia tai vinkkejä, miten voisi toimia, jotta mieltä painava asia helpottuisi.

Pieni osa palautteista oli negatiivisia. Yleisimmin negatiivinen palaute liittyi palvelun ruuhkaisuuteen tai teknisiin ongelmiin.

Lasten ja nuorten antamat palautteet luetaan aina huolellisesti ja pyrimme jatkuvasti parantamaan palveluitamme palautteen pohjalta.

Aiheeseen liittyvät