Siirry sisältöön

Me kysyimme, te vastasitte!

Toteutimme syksyllä Lasten ja nuorten puhelimeen ja chatiin liittyvän kyselyn, johon vastasi jopa 1320 nuorta. Kiitos kaikille, jotka käyttivät aikaansa kyselyyn vastaamiseen!

  • Yli 80% yhteyttä ottaneista suosittelisi palvelua kaverilleen.
  • 86% prosenttia kyselyyn vastanneista tunsi palvelun entuudestaan.

Tärkeinä pidettyjä asioita:

  • Yhteydenotto on maksuton. Yhteyttä voi ottaa nimettömästi, ja puhelu ei näy puhelinlaskulla. Palvelut ovat auki joka päivä.
  • Päivystäjä ottaa asian tosissaan ja uskoo yhteydenottajaa. Päivystäjä on  ymmärtäväinen, kuuntelee eikä tuomitse.

Toiveita:

  • Sekä puhelimen että chatin osalta valtaosa vastaajista toivoi laajempia aukioloaikoja. Puhelimen osalta tämä toive toteutuu tänä vuonna, kun avaamme Nuorten Tukilinjan (joka on auki aina klo 00 saakka)!
  • Moni toivoi, että myös puhelimessa voisi varata ajan, kuten chatissa.

Aika moni vastaaja, joka ei ollut ottanut yhteyttä, kertoi ettei yhteydenotolle ollut tarvetta tai ettei ollut uskaltanut ottaa yhteyttä palveluun. Vaikka juuri nyt ei olisikaan mitään erityistä asiaa, niin muistathan, että Lasten ja nuorten puhelimeen ja chatiin voit olla yhteydessä ihan arkisissakin jutuissa.

Ja vaikka isokin huoli olisi mielessä, voit luottaa siihen, että meidän palvelussa sinua kuunnellaan ja sinut otetaan tosissaan!

Oliko tästä sivusta sinulle hyötyä?

Back to top